Kristine - Service engineer

Kristine werkt (voorlopig) als enige vrouwelijke service engineer voor Quooker Belgium. Ze gaat dagelijks op de baan om plaatsingen van en reparaties aan Quooker systemen uit te voeren bij de eindklant. Dit maakt dat ze constant in contact staat met zowel onze binnendienst als onze eindklanten.

Achtergrond

Kristine werkt nu ongeveer 1 jaar bij Quooker. Dit is echter niet de eerste keer dat ze in aanraking komt met de Quooker-systemen. Op haar vorige job adviseerde ze de Quooker aan klanten en ze was dus al fan van het product alvorens bij Quooker te starten.

"Dit omdat ik het toen al een heel stijlvol product vond en omdat we ook ervaarde dat het contact met vertegenwoordigers heel vlot liep, de documentatie altijd inorde, en vooral gedetailleerd, was en stilgestaan werd bij details. Toen ik zelf een technieker nodig had bij mij thuis, ben ik vragen beginnen stellen naar hoe en wat werken bij Quooker inhield. Die persoon gaf me dat laatste duwtje om het te wagen en enkele weken later was ik gestart. Dus dankjewel aan mijn collega nu :-)"

Een typische werkdag bij Quooker

"Heel gevarieerd. Elke dag is anders. We vertrekken van thuis uit naar onze eerste klant, daar bespreken we met de klant de reden van ons bezoek, voeren de desbetreffende werken uit en geven uitleg aan de klant. Dit herhaalt zich dan enkele keren die dag maar nooit is een bezoek het 2 maal hetzelfde."

Om als service engineer te werken, heeft u natuurlijk wel enkele competenties nodig. Ten eerste is het uiteraard belangrijk, of op z'n minst mooi meegenomen, om communicatief sterk te zijn. Dit omdat u het aanspreekpunt bent voor zowel de klanten als de binnendienst. Daarnaast is het hebben van technisch inzicht wel een basisvereiste. Gezien u in de leefruimte van de klant werkt, wordt ook geacht dat u deze respecteert, waardoor gedetailleerd en netjes werken misschien wel de belangrijkste competenties zijn.

Het meeste voldoening in haar job haalt Kristine uit de combinatie tussen technisch werk verrichten voor een product waar ze volledig achter staat en het klantencontact. Vooral het feit dat de klant tevreden is wanneer de job goed werd uitgevoerd. Als ze de vraag krijgt of haar werk zwaar is, antwoordt ze lachend: "Nee, ik denk dat er fysiek veel zwaardere jobs zijn!".

Naast de functie-inhoud, is de werksfeer uiteraard ook belangrijk. "Als er iets is wat ik geweldig vind aan Quooker los van het product, dan is het zeker de collegialiteit die enorm is hier."

Quooker in één woord

Gedetailleerd