Karen - Customer service medewerker

Karen werkt als customer service medewerker in België ter ondersteuning van ons team in Nederland. Zij biedt onze klanten service na verkoop waar nodig: ze beantwoordt hun vragen en probeert van op afstand problemen op te lossen. Indien nodig, plant ze een bezoek van één van onze service techniekers met hen in.

Achtergrond

Karen werkt bij Quooker als Customer service medewerker NL sinds 1 februari 2023. Ook daarvoor al was Quooker haar zeker niet onbekend. Op haar vorige job had ze al een meubeltje ontworpen om de kranen en systemen mooi tentoon te stellen. Na een aangenaam gesprek op de jobbeurs te Malle was het dan meteen duidelijk: bij Quooker zou ze haar volgende uitdaging vinden. 

Een typische werkdag bij Quooker...

Die bestaat niet. Maar er zit wel structuur in het werk. Elke dag is mooi opgedeeld in 2 blokken. De ene dag neem je in de voormiddag telefoons op en beantwoord je zo alle klantenvragen, waarna je in de namiddag in de mailbox werkt om via dit kanaal de klanten verder te helpen. De andere dag is het omgekeerd. Als er gebeld wordt, zijn dit vaak installateurs die tijdens de installatie ergens vastlopen. Via een handig systeem kunnen we vragen om mee te kijken in de kast, en zo telefonisch uit te dokteren wat er misloopt en hoe het op te lossen. Ook klanten die een storing krijgen op hun systeem kunnen zo geholpen worden. Mocht er toch iets vervangen moeten worden, dan kan de klant ervoor kiezen om het onderdeel te laten opsturen en zelf te vervangen of een afspraak in te plannen met de service monteur. 

'Om mijn job goed uit te voeren mag je niet bang zijn om te bellen. Een vlotte babbel, veel enthousiasme en ook geduld zijn belangrijke eigenschappen. Daarnaast moet je uiteraard veel kennis hebben van de systemen, gelukkig krijg je bij de start wel een uitgebreide opleiding hiervoor.'

De meeste voldoening in haar job haalt ze uit het helpen van mensen. Als ze met een klant meekijkt en het systeem werkt terug, dan is dat een euforisch momentje. Ook de dankbaarheid van klanten geeft een fijn gevoel. De werksfeer is een enorme bonus. Teamwork staat centraal in haar team, iedereen kan altijd bij elkaar terecht en de hulp die collega's elkaar bieden is iets wat je niet in veel bedrijven tegenkomt. 

Quooker in één woord

Familie