Storingen

Het lampje op de CUBE knippert rood en hij geeft een geluidssignaal

De CUBE is voorzien van een hollow fiber filter (HF). Deze filtert het inkomende water op eventueel nog aanwezige bacteriën. Om hygiënische redenen, dient het filter iedere 12 maanden vervangen te worden, ongeacht de gebruikte hoeveelheid water.

Na 12 maanden zal er een geluid- en lichtsignaal afgaan. Dit is het teken dat het filter vervangen moet worden. Het filter is bereikbaar onder het schuifje aan de bovenkant van de CUBE. Op de CUBE en op het filter staat beschreven hoe je het filter vervangt.


Het geluidsignaal dat aangeeft dat het filter vervangen moet worden, kan voor 72 uur uitgezet worden. Druk hiervoor kort op het rood oplichtende knopje onder de schuif bovenop de CUBE. Gedurende deze periode kun je een nieuw filter bestellen via je account op onze webshop.

Een gedetailleerde handleiding om het filter te vervangen vind je op onze pagina met servicehandleidingen.

Hoe komt het dat het water uit de Quooker-kraan niet meer kookt/stoomt?

Wanneer er geen kokend water uit de Quooker-kraan meer komt kan dit verschillende oorzaken hebben: 

 1. De voorraad kokend water is opgebruikt. Bij een PRO 3 reservoir is er een voorraad van 3 liter aanwezig en is het reservoir binnen 10 minuten weer volledig opgewarmd. Bij een COMBI(+)-reservoir is er een voorraad van 7 liter kokend water aanwezig, dit reservoir is binnen 20 minuten weer volledig opgewarmd. 
 2. Het reservoir is uitgeschakeld. Bij een ingeschakeld reservoir ziet u een rood lampje pulseren onder de Q op het deksel. U schakelt het reservoir in door de rode Q bovenop het reservoir in te drukken. 
 3. Het stekkertje van de kraan is niet aangesloten op het reservoir. Schakel de Quooker eerst uit door de grote Q in te drukken. Controleer of het stekkertje van de kraan op het reservoir is aangesloten. U kunt dit stekkertje terugvinden aan de achterkant van de rode kap. Zet vervolgens het reservoir weer aan door op de grote Q te drukken.
 4. Het reservoir krijgt geen stroom. Controleer de voeding van het reservoir: Check of de stekker goed in het stopcontact zit en of het stopcontact werkt door hier even een ander apparaat op aan te sluiten. Controleer tot slot ook nog de zekering in groepenkast.
 5. Er is onderhoud nodig aan het reservoir. Raadpleeg onze onderhoudspagina voor meer informatie. 

 Mocht de oorzaak elders liggen, neem dan contact op met onze serviceafdeling.

Waarom knippert het lampje van mijn Quooker-systeem?

Als het lampje van het Quooker-systeem snel knippert, duidt dit op een storing. Het advies is om het reservoir te resetten. 

 Het Quooker-reservoir is te resetten door de volgende stappen te volgen:
 1. Zet het reservoir uit door de rode 'Q' bovenop het reservoir in te drukken.
 2. Haal de stekker uit het stopcontact.
 3. Haal het plug-stekkertje uit de rode kap aan de achterkant
 Doe na 10 seconden het plug-stekkertje weer terug in de kap en plaats de stekker weer terug in het stopcontact. Druk de rode 'Q' in om het reservoir weer aan te zetten.
 4. Controleer, wanneer het lampje continue brandt, of er na 25 minuten kokend water uit de kraan komt.

Meer inzicht in uw storing? Maak dan gebruik van onze Quooker zelfservice.

Mocht de storing zich na een derde poging nog steeds voordoen, neem dan contact op met onze serviceafdeling. Zorg dat u het serienummer van het reservoir en de kraan bij de hand hebt en kijk goed naar de frequentie van de knipperstoring.

Klik hier voor een video met uitleg: Waarom knippert mijn Quooker?

Hoe komt het dat er weinig water uit mijn Quooker-kraan komt?

Een verminderde waterdoorstroom kan betekenen dat er onderhoud nodig is. Het probleem kan mogelijk al verholpen worden door het kraanzeefje, de perlator, te ontkalken. Dit is gemiddeld twee keer per jaar nodig. Klik hier voor een uitleg over het ontkalken van de perlator. 

 Mocht dit het probleem niet oplossen, neem dan contact op met onze serviceafdeling.

Mijn Quooker-reservoir of Quooker-kraan blijft uitstaan, wat nu?

Er zijn diverse factoren die deze storing kunnen veroorzaken. Check onderstaande punten voordat u contact opneemt met onze serviceafdeling:

 1. Controleer of het reservoir is ingeschakeld (lampje bovenop het reservoir). Het reservoir schakelt u in door de rode Q bovenop het reservoir in te drukken. 
 2. Controleer de voeding (stekker in stopcontact, werking stopcontact & zekering in groepenkast).
 3. Controleer of het stekkertje van de kraan goed zit (achter in de rode kap van het reservoir).

 Mocht de oorzaak elders liggen, neem dan contact op met onze serviceafdeling.

Mijn Quooker-kraan lekt, wat nu?

Wij raden u aan om onze serviceafdeling te contacteren door het service contactformulier in te vullen, zij nemen dan binnen 2 - 3 werkdagen contact met u op. U kunt ons ook bellen op +32 (0)3 646 54 00. 

Zorg dat u het serienummer van het reservoir bij de hand heeft (te vinden op de zijkant van het reservoir), hier zal de servicemedewerker naar vragen.

Mijn Quooker-systeem lekt, wat nu?

Mocht uw Quooker-systeem onverhoopt ergens lekken dan adviseren wij u om het Quooker-reservoir middels de aan/uit knop uit te zetten. Laat vervolgens het kokende water uit de tank lopen middels de kokendwaterkraan te openen totdat er koud water uitkomt (koel hierbij wel met wat koud water om schade aan je spoelbak te voorkomen). 

Neem vervolgens contact op met onze serviceafdeling.

Waarom werkt de dubbel druk draai beveiliging niet meer op mijn Quooker-kraan?

Bij een Quooker Flex kraan kan het voorkomen dat de flexibele uittrekslang niet goed in de kraan hangt. Trek de slang zo ver mogelijk naar beneden en laat deze rustig terugveren. Bedien vervolgens opnieuw de Quooker volgens de dubbel-druk-draai manier.

Mocht dit het probleem niet oplossen, neem dan contact op met onze serviceafdeling.

Wat kan ik doen als de hendel van mijn kraan stroef gaat?

Zet de de kraan open (hendel omhoog) en spuit vervolgens de glasreiniger (niet meer dan 2x sprayen) in de opening. Vervolgens brengt u de hendel met lichte druk naar beneden en laat u deze van links naar rechts op en neer gaan. Het is belangrijk niet te veel glasreiniger te gebruiken.

Het gebruik van andere schoonmaakmiddelen raden wij ten zeerste af. Deze kunnen de coating van onderdelen en het vet in de kraan, dat ervoor zorgt dat alle onderdelen soepel bewegen, aantasten.

Mocht dit het probleem niet oplossen, neem dan contact op met onze serviceafdeling.

Hoe komt het dat de mengkraan alleen nog lauw water geeft?

Wanneer de mengkraan alleen nog lauw water geeft kan dit verschillende oorzaken hebben.

 - Bij een COMBI-reservoir kan dit worden veroorzaakt doordat de voorraad kokend water is opgebruikt. Dit reservoir heeft een voorraad van 7 liter kokend water en is binnen 20 minuten weer volledig opgewarmd. 
 - Het reservoir is uitgeschakeld. U schakelt het reservoir in door de rode Q bovenop het reservoir in te drukken. 
 - De temperatuurinstelling op het mengventiel is niet juist. Op het mengventiel zit een instelknop waar u aan kunt draaien om de temperatuur opnieuw in te stellen. Het kan ook zijn dat uw mengvertiel in zijn geheel vervangen moet worden.
 - Er is onderhoud nodig aan het reservoir. Raadpleeg onze onderhoudspagina  voor meer informatie. 

Mocht de oorzaak elders liggen, neem dan contact op met onze serviceafdeling.

Wat kan ik doen als het water uit de Quooker-kraan spettert?

Een van de veiligheidsmaatregelen van de Quooker-kraan is dat de kokendwaterstraal niet massief is. Hierdoor is de kans op brandwonden erg laag, omdat u uw hand op tijd kunt terug trekken. Wij adviseren om uw glas of pan zo dicht mogelijk bij de uitloop van de kraan te houden wanneer u kokend water tapt. 

Blijft uw kraan spetteren? Dan kan het helpen om uw kraanzeefje (de perlator) te ontkalken. Afhankelijk van de hardheid van het water in uw regio adviseren wij om dit iedere 6 maanden te controleren. Bekijk onze instructievideo voor meer informatie [link].

Mocht bovenstaande de situatie niet verbeteren of bent u van mening dat de kraan nog steeds te erg spettert, neem dan contact op met onze serviceafdeling.

Waarom kan ik de flexibele slang van mijn Flex kraan niet helemaal uitrekken?

Dit kan te maken hebben met het koppelstuk wat aan de kraan hangt. Het koppelstuk van de Quooker Flex kraan moet vrij kunnen bewegen. Wanneer de slang niet uitgetrokken is, hangt deze ca. 40 cm. onder het aanrechtblad. Houdt hier rekening mee bij het installeren. Wanneer het koppelstuk te weinig beweegruimte heeft, kan de uittrekslang niet volledig uitgetrokken worden.

Waarom gaat het lampje op mijn reservoir aan en uit?

Bovenop het Quooker-reservoir zit de aan-/ uit schakelaar waarin een rood led lampje zit. Dit lampje zal pulserend (langzaam aan en uit) licht geven als het systeem in stand-by stand staat. Dit houdt in dat uw Quooker-systeem klaar is voor gebruik. Dit pulserende lampje noemen wij de “hartslag” van de Quooker.

 Bij gebruik van de Quooker-kraan zal dit lampje continu branden waarmee het systeem aangeeft het water te verwarmen.

 Blijft het rode led-lampje snel en frequent knipperen (2x of 4x met een korte pauze ertussen)? Dan kan dit duiden op een eventuele storing.

De opbrengst van het water uit de CUBE is niet voldoende, wat nu?

Bij onvoldoende doorlaat van het gekoeld, gefilterd (bruis)water zou u de volgende stappen kunnen volgen om de doorlaat te verbeteren:

 - Bij de modellen die voor december 2021 aangeschaft zijn, zit er standaard een filter in de CUBE. Controleer of de filter in de CUBE goed aangedrukt is. Aan de bovenzijde van de CUBE kunt u de filter vinden door het witte luikje te openen. Druk het filter goed aan tot er duidelijk een klik hoorbaar is en sluit het luikje. 
 - Controleer of de CO2-cilinder goed is aangedraaid. De CO2-cilinder is goed aangedraaid wanneer u deze niet meer verder vast kunt draaien (de draairichting is met de klok mee).
 - U kunt de CO2-cilinder losdraaien en luisteren of er een sis hoorbaar is. Wanneer er geen sis hoorbaar is, is de CO2-cilinder leeg. In de webshop kunt u een set nieuwe cilinders bestellen. 

 Mocht de oorzaak elders liggen, neem dan contact op met onze serviceafdeling.