Servicemonteur Frank

Frank van den Berge (31) is een van de zeven servicemonteurs, die voor Quooker het land doorrijden om nieuwe Quookers te installeren, eventuele reparaties uit te voeren en storingen te herstellen.

Welke route Frank moet rijden, hoort hij een dag van tevoren. Hij legt alle onderdelen klaar, die hij nodig denkt te hebben, en stapt er de volgende dag mee in een rode Quooker-bus.

Daar zit hij soms wel vier tot vijf uur op een dag in. Alleen. ‘Dat vind ik geen enkel probleem. Het geeft me een heel vrij gevoel. Je bent toch een beetje eigen baas, bepaalt zelf hoe je rijdt en er is niemand die vraagt of de muziek wat zachter mag. Ik mag het volume graag een beetje opvoeren terwijl ik naar hardstyle luister.’ Lunchen doet Frank gewoon onderweg. ‘Gewoon, boterhammetjes mee in de bus.’ Als hij bij zijn klanten aankomt, begint het leukste deel van het werk: ‘Mensen blij maken. Dat is mijn drijfveer. Ik wil ze met een glimlach achterlaten, als ik doorga naar de volgende klant.’

Op een dag staan er gemiddeld zes adressen op de planning, waar vaak reikhalzend naar Frank wordt uitgekeken. ‘Of mensen verheugen zich op hun nieuwe Quooker, of ze zitten op je te wachten omdat ze hopen dat je hun probleem kunt oplossen. En dat is bijna altijd zo. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een storing niet kon verhelpen.’ In totaal zijn er dagelijks zeven servicemonteurs onderweg voor Quooker. ‘Dat is niet veel, als je bedenkt dat er 120.000 Quookers per jaar over de toonbank gaan,’ benadrukt Frank. ‘Quooker is een heel betrouwbaar product. En als er tóch problemen zijn, dan zijn we er snel bij. ‘