Snel antwoord nodig op je vraag?

De 5 meest gestelde vragen

  • Hoe registreer ik mijn Quooker?

    Je kunt je Quooker registreren op de registratiepagina. Zorg dat je het serienummer van het reservoir bij de hand hebt (te vinden aan de bovenzijde van het reservoir, net onder de rode kap). Deze heb je nodig voor de registratie. 

    Wanneer je registratie gelukt is, ontvang je een bevestigingsmail met daarin de geregistreerde gegevens. 

    Voor vragen of onduidelijkheden omtrent het registreren van je Quooker-systeem mag je ons een e-mail sturen. Wij nemen dan binnen 2-3 werkdagen contact met je op. 

  • Hoe onderhoud ik mijn Quooker?

    Voor meer info over het onderhoud van uw Quooker systeem, ga naar onze onderhoudspagina. Daar vindt u alle informatie met betrekking tot het onderhoud van zowel uw kraan als uw reservoir.  

     

  • Het lampje op de Quooker-kraan knippert.

    Als het lampje snel knippert, dan wordt er een storing aangegeven.

    Het reservoir is te resetten door de volgende stappen te volgen:

    1. Zet het reservoir uit door de rode 'Q' bovenop het reservoir in te drukken.
    2. Haal de stekker uit het stopcontact.
    3. Haal het plug-stekkertje uit de rode kap
    4. Doe na 10 seconden het plug-stekkertje weer terug in de kap en doe de stekker weer in het stopcontact. Druk de rode 'Q' in om het reservoir weer aan te zetten.
    5. Controleer, wanneer het lampje continue brandt (het reservoir warmt op), of er na 25 minuten kokend water uit de kraan komt.

    Mocht de storing zich na een 3de poging nog steeds voordoen, neem dan contact op met onze service afdeling. Zorg dat je het serienummer van het reservoir bij de hand hebt en kijk goed naar de frequentie van de knipperstoring (knippert hij 2x of 4x?) hier zal de service medewerker naar vragen.

  • Past een CUBE op mijn reeds geïnstalleerde Quooker-systeem?

    De CUBE is alleen te gebruiken in combinatie met kranen en reservoirs die vanaf januari 2018 zijn geproduceerd. Je kunt ze herkennen aan het serienummer. Alleen reservoirs die een serienummer hebben dat begint met VBW, VCW, CCW of CPW en kranen met een serienummer dat begint met QW0 of QW1 zijn te gebruiken in combinatie met een CUBE. Het serienummer van het reservoir is zichtbaar op een sticker op het reservoir. Het serienummer van de kraan bevindt zich op het label dat bevestigd is aan de kabel, die loopt van de kap van het reservoir naar de kraan. Mocht je hier meer vragen over hebben, neem dan contact op met ons met behulp van het contactformulier.

  • Het lampje op de CUBE knippert rood en hij geeft een geluidssignaal.

    De CUBE is voorzien van een hollow fiber filter (HF). Deze filtert het inkomende water op eventueel nog aanwezige bacteriën. Om hygiënische redenen, dient het filter iedere 12 maanden vervangen te worden, ongeacht de gebruikte hoeveelheid water.

    Na 12 maanden zal er een geluid- en lichtsignaal afgaan. Dit is het teken dat het filter vervangen moet worden. Het filter is bereikbaar onder het schuifje aan de bovenkant van de CUBE. Op de CUBE en op het filter staat beschreven hoe je het filter vervangt.


    Het geluidsignaal dat aangeeft dat het filter vervangen moet worden, kan voor 72 uur uitgezet worden. Druk hiervoor kort op het rood oplichtende knopje onder de schuif bovenop de CUBE. Gedurende deze periode kun je een nieuw filter bestellen via je account op onze webshop.

     

    Een gedetailleerde handleiding om het filter te vervangen vind je op onze pagina met servicehandleidingen.

Contact

Neem voor servicevragen contact op via ons service contactformulier. Wij komen binnen 2-3 werkdagen bij je terug. Voor overige vragen kan je ons bellen op +32 (0)3 646 54 00.

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag: 8:30 - 12:00  /  13:00 - 16u30

Tip: Hou, als je ons belt of mailt, het serienummer van je Quooker bij de hand. Het serienummer vind je op een sticker aan de voorzijde van het reservoir, net onder het deksel of op de bijgeleverde garantiekaart.

Garantie

Je hebt twee jaar garantie op Quooker-producten. Registreer je Quooker zodat we je beter en sneller kunnen helpen. 

Alle help onderwerpen op een rij

Algemeen
Aanschaf
Gebruik
Onderhoud
Installatie
Storingen
Quooker CUBE

Staat je vraag er niet bij?

Mail ons

Gebruik het contactformulier

Algemeen: info@quooker.be

Service: service@quooker.be

Bel ons

+32 (0)3 646 54 00

LET OP: Als je ons mailt of belt houd dan het serienummer van je Quooker bij de hand. Het serienummer vind je op een sticker aan de voorzijde van het reservoir, net onder het deksel of op de bijgeleverde garantiekaart.

Bezoek ons

Bezoekadres:

Ambachtsstraat 15

2390 Malle

Postadres:

Ambachtsstraat 15

2390 Malle