18 februari 2013

Quooker Fusion Warm, koud en kokend water uit één kraan

FR

De Fusion
In juli heeft Quooker een nieuwe kraan geïntroduceerd: de Fusion. Het nieuwste model van de uitvinders van de kokend-water-kraan. Vanaf nu volstaat één kraan op het aanrecht: een mengkraan waar zowel warm en koud, als kokend water uit komt. Met deze nieuwe kraan is Quooker erin geslaagd dezelfde eigenschappen als van haar losse kranen te bieden, maar nu geïntegreerd in de meest complete mengkraan: energiezuinig, veilig, waterbesparend, tijdbesparend, en nu ook ruimte- besparend. En dat in een spectaculair, slank ontwerp.

Innovatief ontwerp
De Fusion is door Quooker in eigen huis ontwikkeld, in samenwerking met designer Jiri Evenhuis. Het bevat een aantal technologische innovaties. Zo is voor maximale veiligheid de bedieningsknop voor het kokende water voorzien van een dubbel-druk-draai-mechanisme.

Bovendien licht er een rode ring op bij het aanraken van deze knop. En dankzij een geoctrooieerde vinding wisselt de Fusion direct van koud naar kokend water en andersom.

“Met deze kraan hebben we een forse en langdurige ontwikkeling meegemaakt, in testen van mogelijkheden en op het gebied van ergonomie. We zijn doorgegaan tot deze schijnbaar eenvoudige, complexe kraan net zo goed en net zo veilig is als onze losse alternatieven.”, aldus Niels Peteri, directeur/ontwerper.

Twee modellen
De Quooker Fusion is verkrijgbaar in twee modellen. De Round, met een ronde kraanuitloop, en de Square, met een rechte kraanuitloop. Beide varianten zijn verkrijgbaar met een chroom of steel finish. Kijk voor meer informatie op www.quooker.be

Historie
De Quooker is in de zeventiger jaren uitgevonden door de Nederlandse natuurkundige ir. Henri Peteri. Bij Unilever was hij betrokken bij de ontwikkeling van instant soep en hij bedacht toen dat om de soep echt instant te krijgen er direct kokend water nodig zou zijn. Na zijn vertrek bij Unilever is hij met dit idee aan de slag gegaan en vervolgens hebben zijn zonen Niels en Walter het bedrijf opge- bouwd tot wat het nu is. Naast Nederland – waar al bij één op de vijf nieuwe keukens een Quooker wordt geleverd – is Quooker ook actief in België, Luxemburg, Duitsland, Denemarken, Engeland, Noorwegen, Zweden en Zwitserland.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over Quooker en de Fusion kunt u contact opnemen met Ines Leuridan, telefoon +32 4728 68 638 of e-mail i.leuridan@quooker.be

QUOOKER SUPPORT

MAIL ONS